Læserbrev: Bellahøj huse jordskælvtestede

Onsdag d. 20/5 havde vi et jordskælv, og i den forbindelse kan det undre, at højhusene i Bellahøj Syd, som SAB i ledtog med formanden for Teknik- og miljø udvalget klimahykleren Line Barfoed (enhedslisten) er så ivrige efter at få nedrevet, under påstand om, at de skulle være akut sammenstyrtningstruede, stadig står der.

Ingeniørfirmaet NIRAS har endda inspiceret bygningerne efter

jordskælvet, og kan konstatere, at der i forbindelse med jordskælvet ikke er set

en udvikling eller forværring af de allerede eksisterende revnedannelser på

bygningerne. Dette hænger jo slet ikke sammen med påstandene om, at bygningerne

skulle være sammenstyrtningstruede i stærk storm!

Den måske førende ekspert i byggeteknik professor Rune Brincker har da også

i debatindlæg i Politiken udtalt, at bygningerne ikke er sammenstyrtningstruede.

Man må derfor konstatere, at der nu er ført bevis for, at der ikke er behov for en dyr

nedrivning og genopbygning af husene til skade for klimaet og de nuværende

lejere.

Man kunne derfor ønske, at boligministeren nu går ind i sagen, og får stoppet de

vanvittige planer om nedrivning af husene!

 

Niels Fleckner Hansen,
Ved Bellahøj
2700 Brønshøj.