Hvor mange har sørget for,at bilen har fået rustbeskyttelse ?

Vi har været forvænt med mildt vintervejr og høje varmegrader, når man tager årstiden i betragtning, men det slutter på et tidspunkt, og så er det nok på tide at tænke lidt på bilen, og hvor godt den egentlig er klar til de forventede strabadser. Udover dæk og bremser, skal man i høj grad også få tjekket, om bilen er godt nok beskyttet mod alt det vejsalt de fleste kørebaner bliver oversået med når sneen kommer. Kort sagt – er bilen rustbeskyttet ordentligt ? 

IMG_0652

– Alle vores medarbejdere er specialuddannede til at give enhver bil den mest optimale rustbeskyttelse, fortæller Flemming Christensen. – Derfor er vi hele tiden på forkant med udviklingen og sørger for, at vores medarbejdere hele tiden efteruddanner sig. 

2700-netavisen tog lige pulsen i det lokale Dinitrol Center på Hvidsværmervej i Rødovre for at finde ud af, hvilken proces bilerne egentlig kommer ud for, når de skal have en behandling. Vi fik en yderst interessant rundvisning af centrets indehaver Flemming Christensen, og ærlig talt – efter den fik man endnu mere respekt for den omgang, man giver de firhjulede køretøjer. Der bliver sandelig gjort noget ud af det – og meget grundigt vel og mærket. Intet overlades til tilfældighederne.

Men hvornår skal man egentlig rustbeskytte bilen….?

Hvornår man skal begynde at rustbeskytte sin bil afhænger af flere forhold. Er det en ny bil, som man vil beholde i mange år, bør man starte allerede ved leveringen fra forhandleren. Det giver både den mest effektive beskyttelse på langt sigt samt det billigste behandlingsforløb.

Er bilen derimod brugt, bør man rådføre sig med sit lokale Dinitrol Center, som vil være behjælpelig med vejledning om behandlingstype samt tidspunkt. Det vil altid kunne betale sig af ofre en effektiv rustbeskyttelse, idet det vil forlænge bilens levetid.

Alt efter bilens alder og stand har DINITROL en behandlingstype, som lige passer til ens bil. 

Det vil altid være en god ide at kontakte det lokale Dinitrol Center – Rødovre Anti-Rust Center på Hvidsværmervej og få et uforpligtende tilbud på en DINITROL–  behandling.

 

Hvordan foregår det – 

Hvad gør DINITROL ved bilen…

Adskillelse:
Diverse beklædninger, dækplader, inderskærme, lyddæmpende og fugtsugende svampe o.l. afmonteres og nødvendige huller bores. Alt sammen udfra det specifikke sprøjteskema på den enkelte bilmodel. Se længere nede.

Vask & afrensning:
Undervognen højtrykrenses for salt og snavs med varmt vand. Løs belægning såsom PVC, gummihud, rustflager o.l. afskrabes. Vognbunden kontrolleres for alvorlige rustangreb.

Tørring:
Bilen sættes til tørring.

Behandling:
Over-og undervogn behandles med et tyndt fugtfortrængende og penetrerende produkt (døre, klapper, skærme, motorrum, paneler, vanger, vognbund, hjulkasser osv.). Herefter behandles den udvendige vognbund med et lyddæmpende slidlagsprodukt.

—————-

Her kan man se eksempler på, hvor meget adskillelse der er på de forskellige bilmodeller, inden man rustbeskytter

Montering:

 Diverse beklædninger, dækplader, inderskærme og  lyddæmpende svampe monteres igen, og huller forsegles  og proppes. Bilen klargøres og vaskes udvendig før  aflevering.

Opel-vectra-lille08

Montering:

 Diverse beklædninger, dækplader, inderskærme og  lyddæmpende svampe monteres igen, og huller forsegles  og proppes. Bilen klargøres og vaskes udvendig før  aflevering.

mazda-3lille

For øvrigt har Flemming Christensen også et Dinitrol CenterGammel Køge Landevejvej 71.