Erhvervslivet klager over tåbelig P-plads prioritering på Bellahøj

Københavns Kommune prioriterer forkert med hensyn til P-pladser på Frederikssundsvej 93 – 107 ved Bellahøj. Her er skråparkeringen i dag ganske enkelt en hån mod de lokale bilejere og den lokale detailhandel.

Man har lavet fire parkeringspladser til el-biler, som stort set altid står tomme, samt tre offentlige cykelparkeringer, som stort set bare er fyldt op med rustne, glemte cykler, som bare ligger på jorden eller står i stativer – uden at blive hentet af deres ejere. De er måske tilmed stjålet, når det kommer til stykket.

Og hvor skal kunder, beboere og gæster så parkere ?

2700-netavisen har talt med indehaveren af Suzuki Bellahøj, Henrik Jacobsen. Han er en af de forretningsdrivende, som lider under den misforståede prioritering af P-pladser.

                                                        henrik-jacobsen-biler-240  

– Er det rimeligt at fire el-parkeringspladser og tre offentlige cykelparkeringer skal fylde så meget, når erhvervslivet mangler P-pladser, og er det trods alt ikke erhvervslivet, som skaffer jobs og mange indtægter til Københavns fælles kasse ? Hver dag har jeg udsigt til de fire tomme P-pladser, og jeg skal da være ærlig og sige, at vi fra min virksomhed godt kunne bruge den P-mulighed til blandt andet kundebiler. Det er da helt til grin, som det er nu, særligt når man tænker på de dyre ejendomsskatter og den grundskyld man betaler i København, og det virker da ejendommeligt, at man ikke tager mere hensyn til erhvervslivet med hensyn til P-pladser.

                                Billede 2462

Mange virksomheder har af samme årsag med P-besværligheder i København valgt at flytte lidt udenbys, hvor man tilmed bliver belønnet med billigere huslejer, billigere forsikringer, lavere lønninger !

Ulempen for Københavns kommune er så efterfølgende de manglende indtægter fra erhvervslivet, manglende jobs, samt de stærkt efterlyste lærlinge pladser, som er en stor mangelvare  !

Der er med tiden faktisk fjernet cirka 12 parkeringspladser på denne skråparkering til hengemte cykler og til el-biler som aldrig er tilstede, det er en fiasko for de lokale beboere. Skulle jeg komme med et godt forslag, når nu kommunens folk ikke har fantasi til det, så vil det være mere hensigtsmæssigt at flytte cykelparkeringen 50 meter op til Bellahøj bus/trafikplads, der har cyklister brug for cykelstativer, så de kan køre videre med det offentlige, akkurat som i gamle dage !

Den røde fløj i Borgerrepræsentationen med Enhedslistens Karsten Kabell i spidsen vil have brede cykelstier og busbaner uanset om erhvervslivet bliver ødelagt…. Hvor skal pengene så komme fra, når butikker og firmaer lukker og flytter udenbys ? slutter Henrik Jacobsen.